sâmbătă, 5 mai 2018

Nerefuzabila mamă cu copil

Dacă vine la mine un copil sau un adolescent și mă roagă ceva, sau îmi cere ori solicită un ajutor, bani sau bunuri, fără să se consulte sau sfătuiască în prealabil cu  mine, îl refuz politicos.
Îi explic că are două mâini, două picioare, un cap întreg capac peste gât, și-l îndemn cu blândețe să dea drumul la muncă, poate să-și facă singru tot ce are nevoie. Refuzul meu e ferm și clar în condițiile mai sus menționate.

Dacă vine la mine o femeie și îmi cere ceva sau mă roagă s-o ajut într-un fel sau altul, fără să discute cu mine sau fără ca să-mi explice ce vrea să facă cu sprijinul solicitat, o trimit politicos la plimbare, la treabă, să-și vadă de ale ei, să-și rezolve singură și cu încredere problemele, pentru că este femeie, iar femeile sunt mai puternice decât bărbații, și are tot ce-i trebuie, absolut tot ce-i trebuie, ca să ducă o viață frumoasă, ușoară, dacă-și folosește, bineînțeles, cum trebuie calitățile cu care Bunul Dumnezeu a înzestrat-o și-și speculează cu cap și bun-simț atuurile pe care fiecare doamnă negreșit le are.

Dacă vine la mine o femeie cu un copil sau doi ori trei, uneori fără nici o discuție sau explicație prealabilă, de ce n-am putut niciodată, dar absolut niciodată, să refuz rugămințile ei și solicitările de ajutor sau sprijin?
De ce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.