marți, 1 mai 2018

Curaj, găină!

Mi-aduc deseori aminte că este important să ai curaj. Atâta timp cât am avut curaj lucrurile au mers pe drumul cel bun.

Pe motocicletă este indicat să porți cască, pantaloni speciali, geacă, mănuși, cotiere, genunchiere, armură, bocanci și celălalte. Așa se recomandă și așa este bine pentru fiecare. Dar cum să mergi cu ele vara? Cum să simți plăcerea condusului calului când transpiri ca un câine pe tine? Eu n-am purtat niciodată mai mult decât minimul legal: casca. Dacă îmi era frig, doar când ieșeam din localitate, la viteze mari, îmi puneam uneori geaca specială de motor și bocancii. Vara merg deseori în șort și tricou prin oraș, cu o pereche de adidași sau gumari de apă și cască. Atât! Știu, nu sunt un exemplu bun pentru tineri, dar când am fost și în care domeniu?
Dacă este să se întâmple un lucru rău, poți avea tot echipamentul din lume și de cea mai bună calitate, gâtul se frânge indiferent de protecțiile pe care ți le crezi infailibile. Trebuie să ai grijă cum mergi mai întâi, abia apoi să te gândești la echipament. Îți poți rupe gâtul și căzând din stând pe loc cu motorul. Da, s-au întâmplat și din astea. Curajul bine ponderat are valoarea și savoarea lui.

În relațiile de afaceri, investiții sau parteneriatele de business punctuale lucrurile s-au legat foarte bine atunci când am avut curaj și am ascultat de sentiment, de suflet, de intuiție, nu de creier. Loviturile cele mai tari le-am dat tocmai atunci când nimeni nu credea în drumul pe care o apucasem ”de nebun”. Când toți cumpărau eu vindeam. Când toți vindeau eu am cumpărat. Nu mi-a fost rău până acum, dimpotrivă, mulțumită Bunului Dumnezeu. Dar o doză bună de curaj și încredere în planurile tale fac realizări mult peste media celorlalți.Tocmai săptămânile trecute am făcut o investiție extrem de riscantă, pe care 99% dintre cei din jurul meu n-o agreează și nici prin cap nu le trece s-o facă, dar care știu, simt - de fapt, că-mi va aduce niște profituri colosale până în mijlocul verii, fabuloase la sfârșitul anului și extraordinare în anii viitori.

Relațiile mele amoroase de lungă durată, fericite toate, n-au cunoscut prezervativul. Știu, nu-s un exemplu bun pentru tinerii din ziua de azi, dar eu am simțit că acele persoane sunt de încredere și curate și nici o problemă n-a apărut niciodată. Am avut curaj și am fost răsplătit cu fericire densă pentru asta. Este adevărat că în celălalte 99%(nouăzecișinouă) dintre cazuri mi-am pus și două plastice unul peste altul, da, și unul peste limbă, corect, mp.

Protecția este pentru cei care vor puțin. Ei vor obține sigur ceva, dar puțin. Satisfacțiile mari vin în riscurile mari, iar riscurile mari trebuie îmbrăcate în curaj bacârștean și ouă dodoloațe puse peste un suflet blând, răbdător și atent.

Norocul ține cu cei curajoși - parcă așa suna vorba din bătrânii latini, nu?
”Forces fortuna juvat” sau ”Audaces fortuna juvat”? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.