vineri, 24 octombrie 2014

Cu și despre Oameni 2/3

Continuare de aici.

Al doilea este peste Ocean acum, I.S., căutând un alt nivel de trai și de civilizație, dar ne mai scriem din când în când. Chiar zilele trecute l-am felicitat pentru o aniversare. I.S. a fost director general atunci şi este cel care mi-a adus pentru prima oară, prin 2004 sau 2005, în vedere conceptul de ”viață după muncă”. Și primul care mi-a explicat și dovedit practic că dacă nu ai o viață personală excelentă, plăcută, relaxantă, reconfortantă după orele de muncă este greu să obții performanță pe termen lung în orice alt domeniu. Este printre primii care m-a scos de pe orbita workăholicismului și care m-a smuls din ghearele consumerismului. 
Și care mi-a sugerat să-mi aștern gândurile pe hârtie. Că așa ”vezi” mai bine ce gândești. La diferite intervale de timp. Scrii astăzi și revezi mai târziu. Peste câteva luni. Sau ani. S-ar putea să te miri de ce susțineai cu atâta tărie la un moment dat.
Scriu de câteva luni de zile, vreo 6, doar aici: mnmlistro.blogspot.com . Am renunțat la postări în alte părți. Și trebuie să îți spun că satisfacție mai mare ca aceea a numărului de vizualizări crescând și a mesajelor de încurajare și mulțumire primite de la cititori - nu am trăit niciodată.
Menționez că nu am studii filologice, eu sunt de profil real, nu știu să scriu respectând norme și reguli literare ce probabil că există, nu stăpânesc un limbaj elevat, cu cuvinte alese, dar fac ce pot cu cât cunosc și ce învăț zi de zi. Și cel mai important, deocamdată o fac de plăcere, uneori cu încăpățânare..., cât îmi permite timpul și bugetul. 

Anne Rice: ”ADVICE TO A NEW WRITER: There are no rules in this profession. Do what is good for you. Read books and watch films that stimulate your writing. In your writing, go where the pain is; go where the pleasure is; go where the excitement is. Believe in your own original approach, voice, characters, story. Ignore critics. HAVE NERVE. BE STUBBORN.”
Practic eu însumi 80-90% din ceea ce propun și altora. Știu că sunt șanse mici să schimb ceva decisiv în Romania, de aia și am o audiență mică, foarte puține "like-uri". Audiență care nu crește decât foarte greu. Deocamdată lumea nu vede cu ochi buni acest trend, îl asociază absolut greșit lenei, escapismului și abandonului. Dar cum nu caut gloria, deocamdată ;-) ,  ci doar încerc să ajut, atât cât pot, mergem mai departe în demersul donquijotesc.
Continuarea aici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.